Saturday, February 2, 2008

ERASMUS Somijā: 5.sērija: Pirmais pienākums - āfrikāņu integrēšana

2. feb 2008 
Kamēr Jūsu acis pielipušas Eirovīzijai, es te Helsinku mājās pildu savu pirmo godpilno pienākumu, ko pirms kāda laika saņēmu no skolas ārējo sakaru koordinatores un ko dīvainā kārtā publiski atgādināja arī mana "International Journalism" lektore, kad stādījos visiem priekšā, - proti, āfrikāņu integrēšana. Šodien viņi ieradās, un daļa apmetās manās kojās, tāpēc tikko biju devusies ciemā pie kādas namībietes vārdā Ndapanda!!!! (Jā, es pareizi uzrakstīju!). Pietika tikai pusstundu parunāt ar viņu, kad mani sagrāba diezgan interesants kultūršoks (es neapsmeju, es tikai parādu, kā citā pasaulē dzīvo un reizē brīnos):

- viņai ir garlaicīgi - nav ne TV, ne radio, ne datora. Es teicu, ka man ir internets - un tas nozīmē, ka ir arī TV un radio. Viņa bij šokā - kā tas apvienojams? Bet viņa ir dzirdējusi par tādu skype...Tāpēc viņa grib atrast kādu, no kā varētu izīrēt datoru uz 3 mēnešiem....

- Viņa ir pārsteigta, ka lekcijās ir tik maz - max.30 cilvēku. Viņiem vienā lekcijā ir 300 un grupu darbi notiek grupās pa 10-15. 

- Protams, ka viņa nezināja ne to, kas ir Latvija, ne kur tāda ir. Bet bija ieinteresēta šeit iegūt maģistra grādu. Hmmmm....es gan teicu, ka studijas mums - komunikāčiem - notiek latviešu valodā. Un viņa nesaprata - kāpēc mēs nemācamies angļu valodā. Man nācās izskaidrot, ka valstij ir sava valoda. Viņu ģimenē jau ar ir sava, bet skolā un kā es sapratu - arī citās formālās iestādēs - viss notiek angļu valodā.

- Es saku: ejam nākamnedēļ uz zviedru skolas rīkoto ballīti! Uz ko viņa atbildēja: "How much?". Es teicu, ka šoreiz nav nekas jāmaksā...Njaa, tad nu brīnums, viņa izsaucās, jo esot dzirdējusi un nesaprotot, kāpēc Eiropā, ejot uz ballītēm, jāiet ar saviem ēdieniem un dzērieniem un vēl jāmaksā...Es teicu, ka te pat par kažociņa pakāršanu klubā jāmaksā....

- Un kā var klausīties roku???? Viņa par šādu mūziku brīnās, jo pie āfrikāņiem tikai R&B un Hip-Hops.

- Kas ir kredītpunkti????? Viņai nav skaidra šāda sistēma!!! Viņa pet nezina, kādus kursus šeit ņems...es teicu: bet es gan diezgan skaidri zinu, ka Tu mācīsies ar mani "International Journalism", jo mēs šajā lekcijā jūs - Āfrikas studentus -pieminējām.

- Viņa nesaprot, kā izdzīvos šos trīs mēnešus (līdz 1. maijam) bez sava drauga un ģimenes...ja viņai nepatikšot, jau nākamnedēļ brauks atpakaļ uz Āfriku....

Dīvaini....pat pagrūti brīžiem saprast viņas angļu valodu...bet interesanti...



No comments:

Post a Comment